MELTles

MELT helpt je gezond, jeugdig, actief en pijnvrij te blijven

“A healthy body is one where all systems effortlessly connect, support and maintain balance”— Sue Hitzmann, creator of  The MELT Method

 

Over MELT

De MELT Method® (MELT) is een unieke behandeling die chronische pijn kan verminderen en helpt je gezond en actief te blijven. MELT hydrateert het bindweefsel en brengt het zenuwstelsel opnieuw in evenwicht. Dat kan met gecoördineerde technieken met behulp van foamroller en balletjes. De MELT Methode werd gecreëerd door de manuele therapeut Sue Hitzmann.

Je leert tijdens de MELT les en workshops de spanning en stress in je lichaam te identificeren en te verminderen. Deze aanpak wordt ondersteund door wetenschap onderzoek.

Onderzoek duidt aan dat een evenwichtig zenuwstelsel en gezond bindweefsel “fascia” kunnen zorgen voor pijnverlichting. Deze twee componenten werken samen om je lichaam in balans te houden. Ons bindweefsel kan snel uitdrogen door veel zitten, herhaalde handelingen zoals computer of telefoongebruik en slecht slapen. Ook kan het uitdrogen bij bepaalde fitnessroutines. Deze ‘cellulaire uitdroging’ vermindert de gewrichtsruimte; delen van het lichaam die zouden moeten bewegen worden stijf. Ontstekingen en chronische pijn zijn vaak het gevolg. Dit kan door het bewegen proactief worden verbeterd.

Volg een MELT Les in de studio op donderdag om 17:00 uur!

Voordelen

Voor alle mensen ouder dan 40 die actief, mobiel en onafhankelijk willen blijven is MELT is een must. Ook is MELT fantastisch voor iedereen die een fit, gezond lichaam wil behouden. Ook voor mensen die geen sportervaring hebben, en graag willen sporten na een blessure, operatie of een zwangerschap is MELT geschikt. Bij MELT zie je al in de eerste sessie resultaten. Hiervoor was dat alleen mogelijk door wekelijks manuele therapeuten te zien, maar kan je dat nu zelf (of onder begeleiding) doen. MELT is zowel geschikt voor training, of in aanvulling daarop. De methode helpt het lichaam om sneller te herstellen en genezen.

MELT verbetert:

  • Flexibiliteit
  • Uitlijning & houding
  • Mobiliteit van gewrichten
  • Kwaliteit van slaap
  • Spijsvertering
  • Zenuwstelsel
  • Algemene welzijn

MELT vermindert:

  • Pijn
  • Rimpels
  • Cellulitis
  • Spanning en stress
  • Hoofdpijn
  • Het risico op letsel

“Ik vond de MELT workshop heel goed en ook dat het een positief effect had op mijn lichaam. Ik merkte dat mijn lichaam zwaarder aanvoelde op een positieve, ontspannen manier. De oefeningen leken ook nog na te werken, een soort stroming.  Ik lag ‘s avonds in bed en merkte dat mijn lichaam op dezelfde manier zwaar en ontspannen voelde. Ik heb veel dieper geslapen. Ook maakte ik dinsdagavond en woensdagavond makkelijker de keus om rustig aan te doen, te lezen, kaarsjes aan en vroeg naar bed te gaan. Hoe meer gespannen ik ben, hoe moeilijker dat soms is. Ik denk dat door vaker de oefeningen te doen, het effect ook zal versterken. Ik ben heel blij met de lessen!”

Mignon van Bruggen

Deze website maakt gebruik van cookies volgens ons privacybeleid. U gaat ermee akkoord door de website verder te gebruiken.

Privacy policy